nieuw netwerkje

  • User

    Het uncappen is niet meer mogelijk, ook bestaat de kans dat je afgesloten wordt.

    En 4 maal hogere downsnelheid is een fabeltje.

    http://webnews.nld.chello.nl/group/chello.nl.announce/readerArticle.tpt/@overview@657@F@20@@ARTICLE/@article@657

    Wat betreft sygate, sygate is niet een programma maar een software leverancier.

    Itt doelt hier op.

    Sygate Home Netweork of Office Network

    Network http://soho.sygate.com/support/default.htm

    Deze programma's zijn erg prijzig en nemen vel systeem eisen (een herstart zo nu en dan is nodig zijn om optimaal te kunnen werken). Gratis alternatieven zoals Analog Proxy komen dan eerder in aanmerking.

    Oja, het gebruiken van een“proxi” of het delen van de internetverbinding is ook “verboden” door UPC maar is in tegenstelling van het uncappen van het modem wel meetbaar door UPC.

    Het verbeteren van je windows settings (staat standaard niet ingesteld op breedband kabel) kan wel lichte verbetering opleveren:

    Er zijn op internet behoorlijk wat programma's en sites te vinden die beweren de snelheid te verhogen.

    Heel veel daarvan is pure onzin.

    Aanpassen TCP Receive Window

    voor wie?

    Windows 95/98/ME/NT/2000/XP

    (Bij linux is dit meestal standaard goed geregeld)

    Wat doet het?

    Zorgt voor betere performance tijdens down/uploaden. Verwacht geen spectaculaire vebeteringen van 50 % maar eerdere een winst van een paar (k)bytes/s.

    wat is het?

    TCP is het protocol dat op internet wordt gebruikt. De data wordt in pakketjes van zo'n 500 tot 1500 bytes verzonden.

    Als de zender een pakketje verstuurd dan moet de ontvanger een acknowledgement pakketje terug sturen aan de zender. De zender weet dan dat het pakketje goed is aangekomen. Als de zender niet binnen een bepaalde tijd zo'n acknowledgement pakketje heeft ontvangen dan wordt er opnieuw een pakketje verzonden van de zender naar de ontvanger.

    Als elke pakketje nu een ACK nodig heeft dan zou er vertraging onstaan. Daarom is er een Receive Window! Deze is bij windows zo'n 8 tot 16 kbyte groot. Hierdoor ontvang je netzolang pakketjes totdat het window vol is. Op dat moment wordt er een ACK verstuurd. 8 kbyte is te weinig voor kabel modems, daarom is het intressant om deze waarde aan te passen.

    Als vuist regel geldt het volgende :

    Snelle verbindingen (ping < 100) , stel dan een Receive window in van 32K

    Minder snelle verbindingen (ping > 200) , stel dan een Receive windows in van 64K

    Snelle

    verbindingen

    Minder

    snelle verbindingen

    Windows

    95 / 98 / ME

    Windows

    95 / 98/ME

    Windows

    NT

    Windows

    NT

    Windows

    2000 / XP

    Windows

    2000 / XP

  • User

    Aj laaste deel komt niet goed over, kijk maar hier daar staat alles

    http://www.speedguide.net/Cable_modems/index.shtml

  • vorteX

    bedankt!!

  • Jeroen

    eeehhh, user, analogx proxy werkt alleen voor de hele standaard dingen. Zaken als msn worden al lastig.

  • User

    http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

    Supports HTTP (web), HTTPS (secure web), POP3 (recieve mail), SMTP (send mail), NNTP (newsgroups), FTP (file transfer), and Socks4/4a and partial Socks5 (no UDP) protocols! It works great with Internet Explorer, Netscape, AOL, AOL Instant Messenger, Microsoft Messenger, and many more!

  • pique

    nou bij mij lukt het dus niet helmaal om een freesco-router aan de praat te krijgen. Hij blijft steeds hangen op waiting for dhcpoffer eth0.

    Nou beetje gekeken op het forum van freesco en daar stind een oplossing dat je beide ethernetkaarten een ff moest omdraaien (eth0 veranderen in eth1), maar dan herkend hij helemaal geen kaarten meer.

    Mijn idee was dat het misschien wel zou kunnen liggen aan de drivers van mijn kaartjes, dus probeerde ik ze opnieuw te instaleren, maar dat wil dus niet echt helemaal lukken.

    ik heb een 3com 3c900b-tpo ethernet-kaartje (pci)

    en een realtek rtl8029(as) hub-poortje (pci)

    bij de eerste loop ik al vast, want alle drivers die ik vanuit dos kan instaleren stoppen omdat er een windows 95 runnning zou zijn. (komt waarschijnlijk doordat ik opgestart heb met de opstartdiskette).

    wie kan me helpen???

  • pique

    kheb het zelf al gevonden en mijn freesco routertje werkt op en top!

    zeker een aanrader!