software overzetten

  • harrie

    Ik wil alle software en gegevens behouden van mij oude systeem en wil dit overzetten naar mijn nieuwe computer. hoe kan ik dit het beste doen. Ik heb al gehoord van een programma Pc upgrade commander maar ik wil ook weten of dit zonder dit programma makkelijk te doen is. De computers kunnen in netwerk of direct verbonden worden.

  • User

    Ik zou begginnen met een verse start en alles van scratch opnieuw installeren en instellen.

  • Willem

    Windows programma's kun je niet zoals DOS-prog's verplaatsen en dan werkend houden. Simpelweg omdat Windows met DLL's, ini-files en registry werkt.

  • Jeroen

    het zou kunnen door je schijf te clonen met bijv. Ghost.

    PRobleem is dan wel dat je windows opeens op een hele nieuwe machine terrecht komt met totaal andere hardware. Op z'n best moet je dan een zooi drivers installeren. Je hebt dan echter een goede kans dat het of niet werkt of dat je met een onstabiel systeem eindigt.

    Wat ik zou doen is de disk van die nieuwe machine tijdelijk even aan de oude hangen. Data overzetten, windows cdrom naar een tijdelijke folder kopieren en drivers downloaden naar die schijf.

    Vervolgens schijf terugzetten, booten vanaf floppy en install starten.

    Da's natuurlijk aangenomen dat die nieuwe disk blanco is.

  • Ruud

    Geheid dat je bij het overzetten van de applicaties zo problemen krijgt. Niet zelden zijn ze te verweven met Windows in het resister en dan komen er onmiddellijk enge gele bordjes en rode kruisjes. Bestanden die je in de diverse programma's hebt aangemaakt kan meestal wel overzetten ook kan je sommige ini-files en wat dies meer zij overnemen als je dezelfde versie gebruikt maar mijn ervaring is dat het overzetten van hele programma's vragen om moeilijkheden is.

    Ruud

  • Willem

    ghost is een goede optie. lees wel even welke parameters je eventueel moet meegeven. Kans is groot dathet niet in 1 x goed gaat. maar met de juiste parameters zal het wel lukken.

    succes